Jak zaślepić zawór EGR 2

Podobne
 
This is my amazing life!

Kolego a spróbój zaslepic zawór EGR tak sie sklada ze mialem z moja Viki ostatnio podobne problemy tyle ze mi wtrysk nie lal ale nie zaszkodzi spróbowac.Poprostu odlacz wezyk od zaworu zaklej tasma miejsce osadzenia weza i wezyk (narazie) zeby zobaczyc czy o to chodzi .Jezeli to pomoze zaslep go tak jak ma byc ,na forum jest temat jak to zrobic.Aha to nie ustapi od razu ja musialem pojezdzic jeden dzien zeby szarpanie ustało.Pozdro

Zdjęcie przewodu sterującego nic nie da, jeśłi zawór zaciął się w pozycji "otwartej" na stałe... Wtedy lepsze jest zaślepienie. W Vectrze B robi się analogicznie, tylko ja bym polecał jednak zaślepić, a nie zdejmować EGR. Tzn, żeby na pierwszy rzut oka wszystkjo było OK dla np. kontroli podczas przeglądu rejestracyjnego. Na alaizie spalin nie wykryje braku EGR ponieważ on sie otwiera trylko podczas hamowania silnikiem.

No to z mojego czyszczenia zaworu EGR pozostala puszka ktora przepuszcza juz wszystko. Zalalem EGR w benzynce ekstrakcyjnej i juz nie trzyma. Jest calkowicie nieszczelny, wywyala blad. Odlaczylem wezyk na troniku przy zaworkach kolo akumlatora i podlaczylem tylko podcisnienie do zaworku od klapek zawirowan. Jednak blad wlasnie wystepuje. Podlaczylem spowrotem jak fabryka i zaslepilem wezyk wchodzacy do EGR i wejscie do EGR. Jednak jutro juz sprawdze czy znow wali bledami. Jak blad wywali to auto nie jezdzi(tryb serwisowy) ale tez jest dziwnie bo raz blad walnie a raz zgasnie i auto jedzie ale to jak przelaczylem wezyki. Zobacze jutro na zaslepionym wezyku przy EGR.

pewnie, że zaślepienie rurki podciśnienia od EGR wywali CHECK z błędem p0400 (czyli za mała ilość recyrkulaji spalin),
w kolektorze, po prawej stronie znajduje się czujnik podciśnienia panującego w kolektorze i wykryje, że zawór EGR nie pracuje, ECU odłącza turbinę i ustawia stałe dawki paliwa, a to = MUŁ

wiec mam oszkodzony zawor egr.. jest on wyczyszczony i zaslepiony.. niestety komp zwraca ze jest uszkodzony.. zastanawiam się czy jest jakis inny sposob na przekonanie komputera ze zawor egr dziala poprawnie niz zakup nowego sprawnego.. bo takie 320 zl to piechotą nie chodzi tym bardziej zeby kupic tylko po to zeby go wstawic zeby komp bledu nie zwracal to troszke takie wyrzucanie kasy w bloto.. Mysle ze musi istniec jakis sposob..

kurde jestem zalamany mam ten samochod 2 tygodnie i kicha dzis na chwile check zgasł i silnik pracowal normalnie zawor egr zaslepilem nie pomogło czujnik walka zamowilem na allegro ale naprawde poprzednio mialem seata cordobe to byl prosty samochod nic sie nie dzialo zaczynam zalowac powoli zakupu opla :(

komputer w serwisie 100 zł jak cos naprawia to jeszcze wiecej klęska :(


No to zacznij od sczytania błędów najpierw.
Porada na stronie głównej :29:


wedlug bledow mam dwa problemy z EGR
1. 1405 uszkodzenie zaworu EGR
2. 0400 nieprawidlowy sygnal zaworu EGR
3. 0335 nieprawidlowy sygnal z czujnika obrotow walu korbowego

i teraz nie wiem dokladnie co moze byc, jedno i drugie?
co do EGR czy musze go wymienic czy wystarczyloby tylko wyczyszczenie i/lub ewentualne zaslepienie ??
Na forum tez napotkalem kody bledow ale nie znalazlem dwoch kodow ktore u mnie wystepuja: 1612 i 0354
co to moze byc ??

A ja tak z innej beczki

Czy ktoś próbował zaślepić zawór EGR (oczywiście w silnikuX18XE1). Bo ja zakupiłem na allegro zaślepke pod ten zawór (otwór ma rylko na trzpięń wysówający się z zaworu), i zastanawiam sie czy to zda egzamin czyli odetnie dopływ spalin do zaworu.
Użytkownik gibson84 edytował ten post 27 lipiec 2009 - 11:57


no tu się nie zgodze, bez egr komp bedzie zawsze wywalał błędy i tryb serwisowy, chyba ze o czyms nie wiem jednak uwazam ze jak konstruktor to zrobil choćby dla ekologii to niech to sobie działa

ale wracając do tematu

metoda usta w moim EGR wypadla źle - moge ciagnąć powietrze przez kruciec do woli i nie ma oporu wiec stawiam że jest walnięty

dodatkowo obawiam się że i zawór podciśnienia który steruje EGR mam również walnięty - mianowicie jak jest on podpięty pod układ i zaślepie jego kniec który idzie do EGR to w ukłądzie nie ma podciśnienia - tak jakby był nieszczelny i puszczał czy da go się jakoś wyczyścić czy wykalibrować? czy to poprawne zachowanie jak jest jego koniec zaślepiony?

nie wiem czy kupić sam EGR czy odrazu i zawór

jak sprawdzić sam zaworek podciśnienia?



Zaworek podmieniasz z tym obok. Są takie same. Ale najpierw kup nowy EGR.



pewnie, że zaślepienie rurki podciśnienia od EGR wywali CHECK z błędem p0400 (czyli za mała ilość recyrkulaji spalin),
w kolektorze, po prawej stronie znajduje się czujnik podciśnienia panującego w kolektorze i wykryje, że zawór EGR nie pracuje, ECU odłącza turbinę i ustawia stałe dawki paliwa, a to = MUŁ

Ten czujnik cisnienia to raczej jest do pracy klapek zawirowan.
Ja zaslepiajac podcisnienie na egr mialem bledy, za to pozytywne wrazenia po zaslepieniu zaworu na klapki.
Użytkownik mosiolino edytował ten post 29 kwiecień 2010 - 18:26


Witam
Czy jak zaślepię zawór egr w 2,0 DTI, który mam uszkodzony (Tech w ASO) to będzie mi wywalać błąd check (chodzi mi o tą lampkę na konsoli)?
Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Trzeba zdjąć wężyk podciśnienia z EGR-a i zaślepić go. Spytaj Michała ( baca_cwaniak ), on to przeżył na własnej skórze i poczytaj koniecznie ten temat :
http://forum.vectrak...m...st&p=596734


Silnik może i się nie różni, ale w vectrze c są dwie sądy lambda, które mierzą spaliny przed i po otwarciu zaworu, jak nie ma zmian w składzie, wywala błąd i auto przejdzie w tryb awaryjny :/.

1.-sondy lambda też są dwie-np w Astrze II jest taki sam Z16XE-i tam na BANK są 2 sondy lambda-VB i VC mają taki sam silnik
2.-sondy lambda mają zadanie kontrolować proces dopalania spalin w katalizatorze-dlatego jedna sonda jest przed kat.a druga za kat.
3.-zawór ERG ma za zadanie dopalać część spalin podając je do komory spalania/dzięki temu możliwe jest też dławienie silnika i redukcja mocy np: na biegu jałowym-złe działanie EGR daje spadek mocy i gaśnięcie silnika
4.nawet po wywaleniu katalizatora komputer nie pokazuje błędów-moja VC jest tego dowodem
2.nawet zaślepienie EGR nie powoduje pokazania błędów check engine-firmowa Astra Z14XE jest tego dowodem

zapraszam do oglądnięcia tych aut-jeżdżą bez zarzutu :)

Nie wiem czy tam jest krokowy czy nie. Samochód mam od niedawna a są różne opinie, jedni mówią że jest, inni że nie ma, więc dowiedziałem się właśnie że nie ma. Widać Z16XE nie ma krokowego i dobrze. Co do paska rozrządu to nie wiem o czym mówisz i co to ma wspólnego z przepustnicą ??? Napisałem tylko że przy okazji wymiany paska wyczyścił przepustnicę. Z paskiem jest wszystko ok. Samochód jeździ bez zarzutu. Sorry, ale Twoja wypowiedź jest lamerska.

Tu zawór EGR jest sterowany elektronicznie a nie hydraulicznie. Co by się stało gdyby go fizycznie odłączyć (odpiąć od niego kabelki) ? Czy to nie zadziała tak jak zaślepienie EGRa sterowanego hydraulicznie ?. Odpiąć go fizycznie lub nie kasować błędu informującego o jego wyłączeniu. Gaśnięcie samochodu następuje tylko w momencie gdy zawór EGR jest wyłączany przez jednostkę sterującą i pojawia się błąd. Gdy już jest wyłączony, wygląda na to że jest ok.

Pomijając kwestię ochrony środowiska, czy wyłączenie tego zaworu będzie miało jakieś negatywne skutki: utrata mocy przez samochód, większe spalanie itp.

Można z powodzeniem zaślepić, w silniku ALH EGR jest sterowany podciśnieniowo a nie elektrycznie więc sterownik silnika nie będzie robił problemów, zaślepić EGR można na kilka sposobów, programowo jednak nigdy się EGR nie wyłączy całkowicie więc wystaczy zabieg czysto mechaniczny;
taki zabieg da czysty i wolny od nagaru kolektor ssący jak i wnętrze samej obudowy, w którym siedzi zawór EGR jak również mamy pewność, że jakaś oderwana od kolektora gruda tego nagaru nie będzie nam blokować zaworów,
w pewnym stopniu zabieg ten ograniczy nam dymienie, jedynym mankamentem jest to, że silnik będzie się ciut dłużej nagrzewał oraz będzie bardziej twardo pracował;
zabieg zaślepienia EGR połączyłbym ponadto z zastosowaniem tzw. "oil catch tanka" na wężyku odmy idącym z zaworu regulacyjnego ciśnienia skrzyni korbowej do rury powietrza zasysanego z filtra powietrza do turbiny - pozbędziemy się przy okazji oleju z dolotu;
przed zaślepieniem EGR jak i uwolnieniem dolotu od oleju z odmy proponuję zdemontować EGR jak i kolektor ssący i pozbawić go już istniejącego w nim nagaru, który w znacznym stopniu, osadzając się na wewnętrznych ściankach powoduje zmniejszenie jego prześwitu - nierzadko nawet o 50 %.

Witam, po niedługim czasie musze znowu napisać i skorzystać z waszych rad które świetnie pomagaja uporać mi się z problemami w samochodzie. Moim problemem jest uporczywe psucie się zaworu recyrkulacji spalin czyli tzw. EGR-u (nie cierpie już tej nazwy), otóż minal dokładnie rok od momentu wymiany egru na nowy i znowu się popsuł, pali się kontrolka checz engine, silnik jest mułowaty, słabo ciagnie typowe przyczyny i objawy EGRu.

Pomożcie i podpowiedzcie co mam z tym zrobić, czy kupić nowy kolejny już chyba czwarty z rzedu licząc na to ze pojezdze dłużej niż rok, czy zaślepiać czy może zrobic cos o czym mi niewiadomo i problem przestanie się tak często pojawiac.

Kilka pytań: Oryginalny EGR GM kto produkował, gdzie mogę dostac i jakie są koszta, czytałem cos o zaslepianiu, czy w tym momencie egr musi być sprawny żeby było można zaslepiac?? Czytałem cos o emulatorze Egr czy spotkal się ktos z tym i wie gdzie to można kupic jak zrobic?? Słyszałem ze w serwisach opla maja jakis soft ze zaślepiają wgrywaja i wtedy można obejść EGR prawda to jest??

Po prostu już mi rece opadaja i mam dosyć. Pomożecie
Pozdrawiam


VRIS ma działać bez obciążenia, więc po dodaniu gazu i osiągnięciu minimum 4300 rpm mają się otworzyć obie przepustnice (pierwsza przy 3.25krpm, druga 4.25 krpm).
Żałuję, ale jeszcze nie widziałem GE KL z poprawnie działającym systemem VRIS. Zazwyczaj po uruchomieniu silnika otwiera się pierwsza przepustnica i już tak zostaje. Kiedyś omawiałem ten temat z jednym "guru" i okazało się, że podobno to wynik błędu w oprogramowaniu EKU.

Co do EGRu...niezmienna wartość sygnału z pozycjonera membrany zaworu EGR, bądź przerwa/zwarcie w obwodzie czujnika powoduje wygenerowanie DTC 16 i ustawienie samego zaworu w pozycji "zamknięte". Co do korelacji między EGR a VRIS nic nie znalazłem w dokumentacji...więc raczej nic nie ma.


Ok To wszystko jasne. Po uruchomieniu otwiera sie pierwsza przepustnica i nic wiecej sie nie dzieje.
Co do EGR to nie dziala poniewaz pekly krocce elektrozaworu sterujacego EGR wiec uklad jest zaslepiony(stad nizmienny sygnal z EGR)
Mam wrazenie, ze kiedy dzialal EGR to auto lepiej chodzilo na wyzszych obrotach...



 
Copyright 2006 MySite. Designed by Web Page Templates