jaki dać akumulator do Passat TDI 1

Podobne
 
This is my amazing life!

Witam
Posiadam Seata Toledo 98r. 1.9 TDI.
Wczoraj rozładował mi się akumulator i wyjąłem go aby naładować . Niestaty od tego czasu auto nie chce uruchomić się . Początkowo sądziłem, że nawalił akumulator lecz gdy go wymieniłem nadal nie pali. Więc pomyślałem że to rozrusznik i zawiozłem go do znajomego mechanika on go wykręcił i stwierdził że działa i problemem jest to iż nie dochodzi do niego (rozrusznika) prąd i że jest to wina komputera który jak odłączyłem akumulator zaczął wariować i nie chce przekazywać prądu do rozrusznika.
Mój wujek kiedyś też jak wyjął akumulator ze swojego Passata to też to się stało tylko wtedy zawołał elektryka i tem mu nastawił komputer. Niestaty dzisiaj jest święto i erektryk nie pracuje.


Wie ktoś może jak nastawić ten komputer??


Witam
Posiadam Seata Toledo 98r. 1.9 TDI.
Wczoraj rozładował mi się akumulator i wyjąłem go aby naładować . Niestaty od tego czasu auto nie chce uruchomić się . Początkowo sądziłem, że nawalił akumulator lecz gdy go wymieniłem nadal nie pali. Więc pomyślałem że to rozrusznik i zawiozłem go do znajomego mechanika on go wykręcił i stwierdził że działa i problemem jest to iż nie dochodzi do niego (rozrusznika) prąd i że jest to wina komputera który jak odłączyłem akumulator zaczął wariować i nie chce przekazywać prądu do rozrusznika.
Mój wujek kiedyś też jak wyjął akumulator ze swojego Passata to też to się stało tylko wtedy zawołał elektryka i tem mu nastawił komputer. Niestaty dzisiaj jest święto i erektryk nie pracuje.


Wie ktoś może jak nastawić ten komputer??


sam tego nie zrobisz do tego sie potrzebna specjalna aparatura zadzwon do serwisu Seata a w 10 min przyjedzie serwisant, ale duzo zaplacisz


On Sat, 16 Jul 2005 16:26:48 +0200, gebir wrote:
Witam

 Wsiadam dzisiaj rano do skody fabi sdi. Przekręcam kluczyk i ... nic.


<cut

Autko żyje i ma się dobrze. Vag'a kupiłem i jedynym błędem bym mały
prąd z akumulatora, akumulator niby ładował się całą noc ale
widocznie się nie naładował. Kupno nowego rozwiązało problem.
Dowiedziałem się przy okazji że identyczne objawy i to właśnie po 4
latach miał wujek z passatem tdi, widocznie te typy tak mają.

Pozdrawiam -gebir-


moze zrobimy mala sonde kto stosuje jaki akumulator i jakie sa wrazenia
przy
ich uzytkowaniu ????


W passacie TDI u mnie jest od nowości MOLL 80 Ah. Auto ma dokładnie 3 lata i
jeden miesiac, ma za soba dwa sezony zimowe i 150 tys. km. Po dwoch-trzech
dniach stania kreci, ale ledwo co; podejrzewam, ze juz nastepnej zimy nie
przetrzyma. Jak na razie co wieczor wpinam do prostownika i chodzi dobrze.
pzdr, mareczek

" moze zrobimy mala sonde kto stosuje jaki akumulator i jakie sa wrazenia
przy

ich uzytkowaniu ????


Fabia 2000 akumulator fabryczny, nawet nie wiem jaki (nie zaglądałem).
Ma dopiero 2 lata kręci bez problemów.
Dziś -14 C i żadnego problemu.W zeszłą zimę w górach -22 C i śmiało palił.

VW Passat TDi '98 245 kkm  (auto brata) oryginalny aku i jeszcze ciągnie bez
problemów.
Auto garażowane więc nie testowane w warunkach ekstremalnych.
W zeszłą zimę w górach przy -22 równierz kręcił bez problemów.
Zobaczymy tą zimę.

Pozdrawiam
Stahoo
Srebrne Fabiozo

Zadałem Szanownym Grupowiczom pytanie: Jaki nowy akumulator do VW Passat 1,6
TDI? Wypowiedzi przeczytałem z zainteresowaniem, ale czy ktoś, kto zna się
na akumulatorach samochodowych, mógłby podać jakieś konkrety? Chodzi mi o
wskazanie dobrego producenta, zalecaną pojemność w Ah, prąd rozruchowy w A i
żeby pasował gabarytami. Zbyt duża pojemność akumulatora uniemożliwi jego
pełne naładowanie, czyli, nie powinien być 'Największy jaki Ci się zmieści'.
Jako uzupełnienie pytania dodam, że pojazd jest z 1990 roku.

Z poważaniem
MJ

MJ napisał(a):
(...)

Zadałem Szanownym Grupowiczom pytanie: Jaki nowy akumulator do VW Passat 1,6
TDI? Wypowiedzi przeczytałem z zainteresowaniem, ale czy ktoś, kto zna się
na akumulatorach samochodowych, mógłby podać jakieś konkrety? Chodzi mi o
wskazanie dobrego producenta, zalecaną pojemność w Ah, prąd rozruchowy w A i
żeby pasował gabarytami.


Weź do łapki jakiś katalog Centry, albo Boscha. Poszukaj wymiarów,
układu kołków - prąd rozruchowy też będzie podany i pewnie każdy
o podobnych wymiarach geometrycznych spełni wymagania tego silnika.

Zbyt duża pojemność akumulatora uniemożliwi jego
pełne naładowanie,


Nie wierz w te bzdury.

czyli, nie powinien być 'Największy jaki Ci się zmieści'.


Może niekoniecznie największy, ale spokojnie można dużo większy,
który zbytnio nie nadwyręży kieszeni. Inna sprawa, jak producenci
podają 'prąd'.

Jako uzupełnienie pytania dodam, że pojazd jest z 1990 roku.


Nie kupisz akumulatora z lepką pms.

http://www.centra.com.pl/katalog/centra_tabela_zastosowan.pdf


Zmieniam samochod - stara zagazowana Astre 1.4 (60 KM) na nowszego Passata
1.9 TDi (90 KM). Buda B4 przejsciowka, kombi.
Problem w tym, ze nigdy nie jezdzilem dieslami. O czym powinienem wiedziec
jezeli chodzi o wlasciwe uzytkowanie takiego silnika i jego zachowanie w
czasie jazdy?


Staraj się robić przegląd serwisowy przed zimą (olej + filtr, filtr paliwa,
świece żarowe, akumulator itd...)

Mogę się założyć o dużą butelkę Absoluta
Wstawiam mojego VW Passata diesla 1977r. do lodówki -20 C
2 x podgrzewam świece i pali .
A co by powiedzieć o np. TDI (TEŻ NIE ZAPALI ???)
Daję kupę siana że przy -30 zapali.
Jak ktoś ma wtryski, akumulator i świece żarowe do d....y to niech pcha w
zimę malucha (zawsze to lżejsze i szybciej łapie)
Teraz jest Passat 1,9 TDI kombi 1995 r. i naprawdę o nim myślę.
Jak kupię to przyjmuję zakłady od grudnia ( ew.wyjazd na Ural )

Pozdrowienia.
Andrzej.

P.S. Nie ma lepszego wynalazku niż silnik diesla
        No poza Oplem GSI 2,0 16V i Hondą 2,7 V6 24V

Witold Rozalowski <W@free.polbox.pl napisał(a) w artykule
<01bc7661$efa981e0$LocalHost@highscreen...
Hi,
O tak Passat to jest to ...:-)
-20 to przesada ale zarazem i nie przesada.... Zostaw samochodzik
przed domem, niech bedzie -20 przez nocke i juz nie zapali ot tak
sobie; nie mowiac o dluzszych postojach. Diesle generalnie
potrzebuja cieplego garazu... (czekam na polemike; tylko prosze
nie zlinczujcie mnie od razu...:))))

Golf II 1,6 D 1983. Wystarczy 2 razy podgrzac swiece i po problemie,
nawet
przy dluzszym postoju.
Vitas

Mon, 16 Jun 1997 10:47:30 GMT, l@papuga.ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw
Lis) napisał(a):

/On 15 Jun 1997 22:30:16 GMT, "AUDIO   &  SOFT" <leg@polbox.com
/Mogę się założyć o dużą butelkę Absoluta
/Wstawiam mojego VW Passata diesla 1977r. do lodówki -20 C
/2 x podgrzewam świece i pali .
/A co by powiedzieć o np. TDI (TEŻ NIE ZAPALI ???)
/Daję kupę siana że przy -30 zapali.
/Jak ktoś ma wtryski, akumulator i świece żarowe do d....y to niech pcha w
/zimę malucha (zawsze to lżejsze i szybciej łapie)
/
/Radku - ty zdaje sie miales tej zimy doswiadczenie - ile diesli stalo
/na parkingu a ile trzeba bylo wypchnac?

Wypchano: Astre 1.7TD, Ascone 1.6D i brrr... Mercedesa Busa.
-27st.C.

/A gdzie tankujesz? Zapalic to moze i zapali, ale daleko zajedzie?
/zdaje sie ze gdzies po 500m parafina zatyka wszelkie filtry.

Niewykluczone, ze to bylo przyczyna. Olej byl przejsciowy. Ale na pych
i z gorki zapalily :).

Radoslaw Poplawski (Wroclaw) http://yi.com/home/PoplawskiRadoslaw/
MotorCity: http://www.geocities.com/MotorCity/3416/
F1: http://www.polbox.com/f/formula1/

kubelt napisał(a):

Czy ktos zna sposob jak to sie robi bez demontarzu podszybia?

Wszystko zalezy, jaki masz aku. Podaj Ah i najlepiej jakbys podal
szerokosc owego akumulatora (20 cm czy 23 cm), choc moze poradzimy sobie
i bez tego. Jaki to silnik, benzyna czy diesel?
http://warsztat.vw-passat.pl/aku_3b.html
Ja mam krotszy aku i wlasnie sie zastanawiam, czy nie jest aby za maly.
W kazdym razie moj moge wyjac w ten sposob, w jaki opisalem.


B5 TDI
Akumulator 80 Ah szerokosc i dlugosc standardowa.
Mocowanie na ostatni otwor.
W sposob jaki podales, to przy wyjmowaniu zawadza
o to nieszczesne podszybie.
Do tego tamtendy przebiegaja przewody od klimy i
cholernie latwo uszkodzic je ciezkim akumulatorem.
Tak wiec mozliwosci manewrowania sa mocno
ograniczone - kruchy plastik, przewody klimy,
wyciagniete rece i ciezki akumulator. Do tego w
tych temperaturach ten plastik podszybia jest
bartdzo kruchy :-(

Kompletny brak pomyslunku u szwabow.  :-(

Pozdrwiam
WW


| Jasne taki np: passat b5 1,9 tdi -miasto 6-7 litrow dynamika super a
| benzyna ile (oczywiscie o takiej samej dynamice) 10? 11? =12 litrow?
No chyba, że masz Honde Civic (zwłaszcza VTEC) to jeździsz dynamicznie
po mieście za małą kasę i do tego w zimie nie musisz trząść tyłkiem, że
Ci się parafina wytrąci i nie dojedziesz do pracy ;)


Co do parafiny to powiem tak.
W mojej rodzinie od 1991 roku były i są tylko Diesle.
I przez te 15 lat ani razu nie zdarzyło się by wytrąciła się parafina, nawet
ostatniej zimy która jak wiadomo była dość ciężka.
Kwestia tankowania na sprawdzonych, zaufanych stacjach.
Za to innym problemem jaki raz napotkałem był mineralny olej 15W40 którzy
przy -27 na termometrze przy oknie, czyli pewnie z -30 przy glebie, tak
zgęstniał że rozrusznik nie za bardzo był w stanie zakręcić silnikiem mimo
sprawnego naładowanego akumulatora :)

Pozdrawiam!

Użytkownik "Norbert" <norbert.kamin@gmail.USUNTO.comnapisał w
wiadomości


Witam.
Nadszedł dla mnie czas na wymiane akumulatora chyba bo w chwili obecnej
mam Centre+ która ma już około 4,5 roku i chyba zaczyna niedomagać.
Jest to wersja 92Ah 760A- co do drugiego parametru nie mam pewnosci bo
zdarła się naklejka informacyjna ale napewno coś koło tego.
Objawy są takie , że akumulator jak auto postoi tydzien juz ma spore
problemy z odpaleniem. Uzupełniałem już cele wodą destylowaną ale nie
zmieniło to sytuacji.


(...)
Skoro nowy Passat TDI nie odpali po 2 tygodniach stania na placu,
to co spodziewałeś się po 4,5 letniej  Centrze :)

Współczesne autka "trochę" prądu biorą jak stoją nieużywane
(komputer, sterownik centralnego zamka, alarm etc.)

Popytaj się ludzi z dowolnego parkingu przy lotnisku,
gdzie ludzie zostawiają autka na tydzień lub dwa.
Zdarza się, że autka za kilkaset tysięcy PLN mają
problemy z odpaleniem, szczególnie diesle...

ax

PS. Jak dla mnie masz za duży akumulator,
i autko nie jest w stanie go w pełni naładować,
przez co aku jest nie doładowany a to go powoli zabija...

PS2. Aku ma prąd 12.10 po staniu 2 dni w garażu.
To nie prąd tylko napięcie :) i nie jest wcale takie złe
po dwóch dniach stania.



 
Copyright 2006 MySite. Designed by Web Page Templates